Thursday, February 25, 2010

SOMETHING MISSINGGG??



Bangun pagi2 tiba2 teringat tenggiri msk asam pedas (nyum2..sedapnya)huhuhu..pastu ingat dulu2 tem tu my mom suruh msk..aish cmna mo msk ne..so untuk tdk mengecewakan gue pun msk la..ingt2 lupa mcm mn mo msk (ne based on observation jak ne tem my mom msk..hehe..cam method wt AR jak kn)..so potong2 ikan smpila msuk bahan2 sterusny..msk la ia ngn sempurna (I GUESS)..pastu bila tem merasa..mmmmm sodap la jgk………..hehe..tpi aku still rs ad SOMETHING MISSING..huh..ap ya???pastu my mom pn dtng dri kebun..dn berlaku la perbualan seprti d bwh:

Aku: mak sdh aku msk tu ikan..tpi cuak mamak rs dulu cam ad yg tia cukup ne?
Mak:ooo..ko ad letak lada sulah ka?
Aku:oo mo letak ka plak?mama’ letak itu ka jgk tem msk?
Mak:……ya..ko taru’ dulula.
Aku:ok..
Mak:klu ko cmpur serai lagi..tmbh sedap tu..
Aku:mls la..

(AMARAN..penggunaan ayat2 d atas hanya untuk bahasa harian tidak sesuai d gunakan dalam Penulisan formal..paham ka murid2?..)

So, aku pn menurut perintah…uina w/pun tdk merasa my mom tahu jgk ap yg kurangkan..hehe..btul mmng itu la bahan yg hilang..pastu segala-galany berjalan lancar sehingga licin periuk..(tpi my asam pedas terlebih asam sikit bilang my mom)hehe..tiapala janji licinnnn…

Ap yg aku mo try smpaikan d cni adalah…cehhh..kadang2 aku rs hidup aku ne cam ad something missing..tpi ms2 itulah family n kwn2 kdng2 ble tunjuk ap sbnrny yg kita missing tu..tpi kadang2 kita perlu cri sendiri jgk..rasany..hehe..dan aku rasa itu la guna org2 d sekeliling kita..untuk guide kita sbnrny..sbb org d sekeliling kita lah yg nmpk segala-gala yang berlaku..so..sayangilah keluarga,rakan2 n org d sekeliling anda..laparrrnyaaaaa..huhu

2 comments:

  1. huhuhu ada isi tersirat o post ko.

    msklah d rumah kita tu hahahaha

    ReplyDelete
  2. mestila..hahaha..camna mo msk..tong gas pn teda..hehe

    ReplyDelete